baza firm
zobacz firmyz branży
energetycznej
ogłoszenia
poznaj ofertęfirm i użytkowni-
ków serwisu
newsy
dowiedz sięco dzieje
się w branży
forum
poznaj opiniespecjalistów
i uzytkowników
kalkulatory
wylicz kosztyalternatywnych
źródeł energii
Jeśli zapomniałeś(aś) hasło podaj swój adres e-mail, który podałeś(aś) przy rejestracji. Następnie zaproponuj nowe hasło.
Link aktywacyjny zostanie wysłany na adres e-mail.
bieżące |
ponad rok temu
5.03.2018 Artur Borkowski komentarzy 0 ocen 0 (0%) |
A A A |
Na rynku paliw funkcjonuje sporo firm uchylających się od obowiązku płacenia VAT-u. Nie warto z nimi współpracować, bo oszustwa podatkowe mogą spowodować przykre konsekwencje także dla odbiorcy towaru. Jak odróżnić rzetelnego dostawcę od nieuczciwego?
W pierwszej kolejności trzeba zweryfikować legalność jego działania.
Weryfikacja kontrahenta od strony formalnej
Zanim podpisze się umowę na dostawę paliwa z nowym kontrahentem, należy:
skontrolować, czy podmiot widnieje w Krajowym Rejestrze Sądowym lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej
uzyskać informację o statusie podmiotu VAT – można to zrobić, korzystając z Portalu Podatkowego bądź złożyć wniosek do urzędu skarbowego o wydanie zaświadczenia potwierdzającego, że przedsiębiorca nie zalega z podatkami
poprosić o okazanie aktualnych koncesji i zezwoleń na obrót paliwami (znajdujące się na nich informacje warto porównać z istniejącymi w internetowym rejestrze organów administracji publicznej), decyzji o nadaniu nr NIP oraz nr REGON, dokumentów potwierdzających dostawy np. faktury, certyfikaty, kwity
dowiedzieć się, czy siedziba firmy/biuro handlowe rzeczywiście istnieje pod wskazanym adresem (można udać się osobiście we wskazane miejsce lub skorzystać z map Google)
zażądać od osoby uczestniczącej w transakcji przedłożenia pełnomocnictw, jeżeli nie jest właścicielem firmy, a jedynie reprezentuje jej interesy
przetestować, jak działa komunikacja na linii klient-sprzedawca (kontakt mailowy, telefoniczny, spotkania).
Okoliczności transakcji – co powinno wzbudzić czujność?
Weryfikacja formalna to nie wszystko. Warto jeszcze przyjrzeć się bliżej okolicznościom transakcji, gdyż mogą dostarczyć cennych informacji na temat kontrahenta. Wzbudzić czujność powinno:
zasugerowanie przez sprzedawcę klienta zainteresowanego nabyciem zakupionych przez podatnika towarów
uzależnienie finalizacji transakcji od odsprzedaży przez podatnika towarów wskazanemu przez kontrahenta podmiotowi
propozycja sprzedaży na zasadach odwróconej płatności, w której najpierw kupujący towar od podatnika (zaproponowany przez kontrahenta) płaci jemu, a dopiero ten właściwemu dostawcy paliwa
wymóg płatności gotówką za zamówienia o wartości powyżej 15 tys. zł lub oferowanie atrakcyjnych zniżek przy uregulowaniu należności gotówką
podejrzanie niska, niczym nieuzasadniona (za zasadność przyjmuje się np. pozyskiwanie klientów przez nowo powstałą firmę) cena produktu, zwłaszcza jeśli takiej nie jest w stanie zaoferować nawet duże przedsiębiorstwo dystrybucyjne
sprzedaż towarów innych niż wskazuje na to profil prowadzonej przez sprzedawcę działalności lub znacznie odbiegających od znajdujących się w katalogu produktów
utrudniony kontakt z osobą uczestniczącą w transakcji lub reprezentującą interesy firmy, w szczególności jeśli nie jest rezydentem kraju
obsługa klienta wyłącznie w języku obcym, bez możliwości kontaktu z reprezentantem w Polsce
brak siedziby firmy, fikcyjny adres biura lub kontakt wyłącznie za pośrednictwem internetu
zaleganie z podatkami i składkami na ubezpieczenie społeczne
nadzwyczaj krótki termin płatności
zawieranie umów na warunkach innych niż ogólnie przyjęte
dystrybucja towarów niskiej jakości, niespełniających wymagań
propozycja zawarcia nieudokumentowanej transakcji
brak zaplecza organizacyjno-technicznego (flota pojazdów, magazyny itp.)
dostawa towaru niezgodnego z zamówieniem bądź fakturą.
Informacja prasowa.
+ | 0 głosów: 0 (0%) 0 | - |
Komentarze (0) portalenergia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy nie związane z tematem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane (regulamin). | dodaj komentarzbądź pierwszy! |
Projekt i wykonanie: Agencja reklamowa IdealMedia Partnerzy: Studnie glebinowe Zaloguj do poczty: poczta.portalenergia.pl
Warmia i Mazury regionem zjednoczonej Europy Projekt dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013
|