Clima Komfort 2
ankieta nie istnieje
energia tradycyjna ››      Gaz płynny   (101) ››      Olej opałowy   (55) ››      Węgiel   (40) ››      Eko-groszek   (24) ››      Drewno   (42) ››      Pellet   (84) ››      Brykiet   (63) ››      Projektanci   (347) energia odnawialna ››      Pompy ciepła   (572) ››      Geotermia   (300) ››      Rekuperacja   (133) ››      Energetyka słoneczna   (499) ››      Biomasa, biogaz, biopaliwa   (203) ››      Energetyka wiatrowa   (85) ››      Odnawialne źródła energii   (169) ››      Projektanci   (486) ››      Promotorzy   (2) znajdź firmy w swoim regionie

Drogi użytkowniku

Flash nie bangla, Flash kaput ;-(

Włącz obsługę Flash lub ściągnij najnowszą wersję Adobe Flash Player.

Jak zweryfikować dostawcę Paliw, aby uniknąć wyłudzaczy VAT'u?

bieżące 2 miesiące temu    5.03.2018
Artur Borkowski
komentarzy 0 ocen 0 (0%)
A A A

Podziel się linkiem ze znajomym.

Twoja nazwa
podaj swój adres e-mail
podaj adres e-mail znajomego
Jak zweryfikować dostawcę Paliw, aby uniknąć wyłudzaczy VAT'u? portal energia

Na rynku paliw funkcjonuje sporo firm uchylających się od obowiązku płacenia VAT-u. Nie warto z nimi współpracować, bo oszustwa podatkowe mogą spowodować przykre konsekwencje także dla odbiorcy towaru. Jak odróżnić rzetelnego dostawcę od nieuczciwego?

W pierwszej kolejności trzeba zweryfikować legalność jego działania.

Weryfikacja kontrahenta od strony formalnej

Zanim podpisze się umowę na dostawę paliwa z nowym kontrahentem, należy:

  • skontrolować, czy podmiot widnieje w Krajowym Rejestrze Sądowym lub Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej

  • uzyskać informację o statusie podmiotu VAT – można to zrobić, korzystając z Portalu Podatkowego bądź złożyć wniosek do urzędu skarbowego o wydanie zaświadczenia potwierdzającego, że przedsiębiorca nie zalega z podatkami

  • poprosić o okazanie aktualnych koncesji i zezwoleń na obrót paliwami (znajdujące się na nich informacje warto porównać z istniejącymi w internetowym rejestrze organów administracji publicznej), decyzji o nadaniu nr NIP oraz nr REGON, dokumentów potwierdzających dostawy np. faktury, certyfikaty, kwity

  • dowiedzieć się, czy siedziba firmy/biuro handlowe rzeczywiście istnieje pod wskazanym adresem (można udać się osobiście we wskazane miejsce lub skorzystać z map Google)

  • zażądać od osoby uczestniczącej w transakcji przedłożenia pełnomocnictw, jeżeli nie jest właścicielem firmy, a jedynie reprezentuje jej interesy

  • przetestować, jak działa komunikacja na linii klient-sprzedawca (kontakt mailowy, telefoniczny, spotkania).

Okoliczności transakcji – co powinno wzbudzić czujność?

Weryfikacja formalna to nie wszystko. Warto jeszcze przyjrzeć się bliżej okolicznościom transakcji, gdyż mogą dostarczyć cennych informacji na temat kontrahenta. Wzbudzić czujność powinno:

  • zasugerowanie przez sprzedawcę klienta zainteresowanego nabyciem zakupionych przez podatnika towarów

  • uzależnienie finalizacji transakcji od odsprzedaży przez podatnika towarów wskazanemu przez kontrahenta podmiotowi

  • propozycja sprzedaży na zasadach odwróconej płatności, w której najpierw kupujący towar od podatnika (zaproponowany przez kontrahenta) płaci jemu, a dopiero ten właściwemu dostawcy paliwa

  • wymóg płatności gotówką za zamówienia o wartości powyżej 15 tys. zł lub oferowanie atrakcyjnych zniżek przy uregulowaniu należności gotówką

  • podejrzanie niska, niczym nieuzasadniona (za zasadność przyjmuje się np. pozyskiwanie klientów przez nowo powstałą firmę) cena produktu, zwłaszcza jeśli takiej nie jest w stanie zaoferować nawet duże przedsiębiorstwo dystrybucyjne

  • sprzedaż towarów innych niż wskazuje na to profil prowadzonej przez sprzedawcę działalności lub znacznie odbiegających od znajdujących się w katalogu produktów

  • utrudniony kontakt z osobą uczestniczącą w transakcji lub reprezentującą interesy firmy, w szczególności jeśli nie jest rezydentem kraju

  • obsługa klienta wyłącznie w języku obcym, bez możliwości kontaktu z reprezentantem w Polsce

  • brak siedziby firmy, fikcyjny adres biura lub kontakt wyłącznie za pośrednictwem internetu

  • zaleganie z podatkami i składkami na ubezpieczenie społeczne

  • nadzwyczaj krótki termin płatności

  • zawieranie umów na warunkach innych niż ogólnie przyjęte

  • dystrybucja towarów niskiej jakości, niespełniających wymagań

  • propozycja zawarcia nieudokumentowanej transakcji

  • brak zaplecza organizacyjno-technicznego (flota pojazdów, magazyny itp.)

  • dostawa towaru niezgodnego z zamówieniem bądź fakturą.

 

Informacja prasowa.

+ 0 głosów: 0 (0%) 0 -
Komentarze (0) portalenergia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy nie związane z tematem, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane (regulamin). dodaj komentarzbądź pierwszy!
treść komentarza
A2 - idealmedia dół